Wednesday 26 February 2014

KENALI APA ITU SLE DAN KHASIAT VIVIX SHAKLEE UNTUK SLE

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Credit to google

SLE singkatan kepada Systematic Lupus Erythematosus atau penyakit lupus merupakan penyakit kronik auto imun di mana antibodi dalam tubuh pesakit yang sepatutnya melindungi badan untuk melawan penyakit tiba-tiba 'berubah' dengan menyerang sel badan atau organ manusia.

Maksudnya ialah ia merupakan satu gangguan sistem imun yang membabitkan sistem imun itu sendiri melawan bahagian-bahagian  tubuh yang sepatutnya dilindungi. SLE juga dikenali sebagai penyakit seribu wajah kerana simptomnya berubah-berubah mengikut individu. 

Penyakit SLE berlaku secara tiba-tiba kepada seseorang individu dan puncanya masih tidak diketahui. Ia menyebabkan sistem daya tahan tubuh menjadi berkecamuk dan bercelaru.

Ada beberapa jenis SLE. Antaranya ialah :

  • Cutaneus Lupus
- Menyerang bahagian kulit, timbul ruam di leher, kulit kepala dan pada seluruh tubuh.

- Sebahagian tubuh atau seluruh tubuh berwarna merah sehingga bersisik, kadang-kadang sampai gatal dan hampir semua golongan ini akan berubah menjadi sistematik.
  • Sistemik Lupus
- Menyerang organ tubuh seperti sendi, otak/saraf, darah, pembuluh darah, paru-paru, ginjal, jantung, hati dan mata.

- Jenis ini menyerang organ-organ vital atau beberapa organ vital lainnya dan penyakit ini adalah tahap penyakit lupus yang sangat berat.
  • Drug Induced Lupus (DIL)
- Ianya timbul akibat sering menggunakan ubat-ubatan tertentu.

GEJALA SLE :

  • Ruam kulit
  • Sakit kepala dan demam
  • Sakit sendi dan bengkak
  • Keletihan
  • Rambut gugur
  • Gelisah dan murung
  • Luka pada mulut
  • Sensitif terhadap sinar matahari
Penghidap SLE biasanya dalam lingkungan umur di antara 15 tahun hingga 50 tahun. Penyakit ini boleh menyerang tatkala pesakit mencapai usia akil baligh. Lebih kurang 90 peratus penghidap SLE ialah wanita. Penyakit ini berkait dengan hormon estrogen.

Bagi penghidap SLE ianya tidak boleh disembuhkan dan hanya boleh dikawal. Ubat perlu diambil secara berterusan dan perlu makan ubat seperti yang disarankan doktor. Pengambilan supplement adalah satu alternatif untuk kesihatan optimum.


VIVIX SHAKLEE

Khasiat Vivix Shaklee membantu pesakit SLE mengawal tahap kesihatan menyeluruh agar lebih baik. Vivix Shaklee produk supplement revolusionari anti-penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahap selular. 





4 MEKANISMA PENUAAN PADA TAHAP SELLULAR

1) Kerosakkan DNA

Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu "typo" (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur. Ramuan Vivix Shaklee melindungi dan memperbaiki selular DNA.

2) Pengawalan Genetik

Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap sellular. Ramuan Vivix Shaklee mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang  menolong melambatkan penuaan tahap sellular.

3) Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel-Sel 

Mitochondria (penjana tenaga) didalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix Shaklee menggalakkan biogenesis (pembentukkan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.

4) Penimbunan Protin AGE

Penimbunan berlebihan protin AGE (Advanced Glycation End Products) boleh menyebabkan kerosakkan tahap selllular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur. Ramuan Vivix Shaklee adalah 10X lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur "muscadine") untuk melambatkan pembentukkan protin AGE.

Menolong membantu menjaga/memelihara :

  • Kesihatan Jantung
  • Kesihatan Otak
  • Kesihatan Sistem Imun 
  • Kesihatan Sendi
  • Perlindungan Antioksidan
  • Peningkatan Tenaga Pada Tahap Sellular, kesihatan dan kesejahteraan.
  • Kekebalan Dipertingkatkan
  • Menyokong Kesihatan Kardiovaskular
Sokongan dari keluarga amat diperlukan oleh penghidap SLE. Tiada apa yang lebih indah iaitu melihat orang yang tersayang memiliki kesihatan yang optimum.

Berminat untuk dapatkannya? Hubungi saya secara sms/whatsapp 011-21111245 (Lieza) untuk dapatkan harga istimewa, panduan makan yang betul dan konsultasi percuma khas untuk customer Myu Angle.



Pembelian kini dihujung jari. Nak order klik link dibawah dan ikut step by step. Setiap pembelian akan dapat konsultasi percuma dan panduan makan dari saya. Happy Shopping Manusia Yang Unik :)

ONLINE PURCHASE


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



No comments:

Post a Comment

Before you judge, act. Before you speak, listen. Before you hate, love. Before you write, think. Before you quit, try.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...