Thursday 6 February 2014

DIY : TIPS MEMUTIHKAN KULIT

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Credit to google.

Semua orang suka kecantikan. Sebab kecantikan itu merupakan satu keindahan. Myu Angle nak kongsikan tips memutihkan kulit. Tak perlu modal banyak dan bahan-bahannya ada di rumah kita. Jom Do It Yourself untuk memutihkan kulit.

Antaranya ialah :

1) SUSU

Tuang sedikit susu pada sehelai kain pencuci wajah kemudian gunakan kain tersebut untuk menggosok bahagian wajah secara lembut. Cara tersebut boleh menghilangkan sel-sel kulit yang mati menutupi wajah juga bermanfaat untuk mendapatkan wajah yang terlihat cerah.

2) LIMAU NIPIS DAN PUTIH TELUR

Cara ini juga sangat mudah anda hanya perlu mengambil beberapa titis air limau nipis kemudian campur air tersebut dengan putih telur, lalu aduk hingga 2 bahan tersebut tercampur dan gunakan sebagai masker. Tunggu beberapa minit sampai masker tersebut jadi kering, kemudian bersihkan wajah anda dan bilas dengan air sejuk. Untuk mendapatkan hasil yang maksima lakukan secara teratur.

3) YOGHURT

Yoghurt bermanfaat sebagai bahan untuk menjaga kelembaban kulit wajah. Caranya anda cukup menggunakan yoghurt untuk masker wajah lalu ditambah dengan sedikit madu, kemudian biarkan lebih kurang selama 10 minit dan bilas wajah hingga bersih.


Hah kan senang je nak buat kan. Selamat mencuba :)


No comments:

Post a Comment

Before you judge, act. Before you speak, listen. Before you hate, love. Before you write, think. Before you quit, try.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...