Friday 7 February 2014

DIY : TIPS MERAHKAN BIBIR

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Credit to google


Korang nak bibir mengiurkan macam picture ni tak ? Today , Myu Angle ada beberapa tips nak merah kan bibir secara semula jadi. So, siapa-siapa yang malu bibirnya hitam boleh lah cuba tips ni. Antaranya ialah :

1 - Menggunakan madu

Caranya anda boleh mengoleskan madu pada bibir anda setiap malam dan biarkan semalaman untuk memelihara sel kulit pada bibir dan untuk mencerahkannya.

2 - Menggunakan air mawar

Air mawar ini boleh anda gunakan untuk membuat bibir kelihatan merah dan lembut dengan cara menitiskannya pada kapas dan kemudian diusapkan pada area bibir setiap sebelum tidur malam.

3 - Menggunakan limau nipis

Buah ini merupakan bahan pemutih semulajadi. Jadi caranya dengan mencampurkan 2 sudu air dengan lemon dan madu. Kemudian boleh di sapukan pada area bibir. Diamkan beberapa saat sebelum di bilas hingga bersih.

4 - Menggunakan kunyit

Caranya adalah dengan menggunakan dan mencampurkan secubit serbuk kunyit bersama satu sudu susu. Kemudian picit bibir menggunakan ramuan tersebut agar bibir terlihat lebih merah semulajadi.

5 - Menggunakan Yoghurt

Anda boleh mencampurkan yoghurt, tepung beras dan madu pada air yang telah diberikan titisan air limau nipis. Setelah itu sapukan pada bibir anda untuk membuatnya nampak lebih merah.

Hah lagi senang pakai tips yang pertama. Ok, try it and good luck! Have a nice day ahead ;)


1 comment:

  1. yogurt? abes ku jilat la gtu. tak jadi terapi bibir dah, hehehehe. air mawar mana nak dapat ya.

    ReplyDelete

Before you judge, act. Before you speak, listen. Before you hate, love. Before you write, think. Before you quit, try.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...