Sunday 22 February 2015

KEBAIKAN ZINC UNTUK KESUBURAN LELAKI

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...




Masalah kesuburan lelaki berlaku apabila lelaki tak dapat nak menghasilkan sperma normal yang bergerak bebas dan mencukupi. Antara penyebabnya ialah jangkitan kuman semasa kanak-kanak, pembuluh darah yang membengkak pada alat kelamin boleh membawa kepada masalah kualiti sperma yang rendah, gangguan hormon, tekanan perasaan, faktor alam sekitar, masalah keturunan, jangkitan virus dan gangguan pengangkutan sperma.

Vitamin yang dapat membantu meningkatkan pengeluaran sperma ialah zink dan sclenium. Vitamin C, Vitamin E, Zink dan asid folik penting untuk membentuk sperma yang sihat dan berkualiti. Fungsi zink ialah membantu penghasilan sperma yang sihat dan membantu meningkatkan paras testosteron dan semen lelaki.

Lelaki memerlukan 11mg zink bagi memenuhi keperluan harian mereka. Antara contoh makanan yang mengandungi zink ialah strawberi, kekacang, makanan laut, daging merah dan tiram. Vitamin-vitamin yang mengandungi zink antaranya ialah asid amino, Vitamin A, Vitamin B6, Vitamin E dan Folate.

Pengambilan supplement membantu memperlengkapkan nutrisi dan memastikan mendapat nutrien secukupnya bagi meningkatkan peluang kehamilan. Elakkan daripada makan serentak supplement zink bersama kalsium atau susu kerana kalsium mengurangkan penyerapan zink ke dalam tubuh.


TESTIMONI PENGGUNA ZINC COMPLEX SHAKLEE :




TESTIMONI PENGGUNA ZINC COMPLEX SHAKLEE :



Bagi meningkatkan kesuburan lelaki ialah memastikan kesihatan reproduksi suami berada pada tahap yang optimum dengan mengamalkan gaya hidup sihat, amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang, mempunyai berat badan yang ideal, kerap melakukan senaman, tidak merokok dan tidak mengambil sebarang minuman keras.

Berminat untuk mencuba? Hubungi saya secara : 
♡ Whatsapp/Telegram/Sms 011-21111245 (Lieza)
♡ Add Friend & PM Lieza Mansur
♡ Likes & PM Myu Angle 


Pembelian kini dihujung jari. Nak order klik link dibawah dan ikut step by step. Setiap pembelian akan dapat konsultasi percuma dan panduan makan dari saya. Happy Shopping Manusia Yang Unik :)

ONLINE PURCHASE


* Testimoni ini adalah pengalaman dari customer dan hasil setiap consumer mungkin berbeza.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Tidak digalakkan bagi perempuan mengandung.





No comments:

Post a Comment

Before you judge, act. Before you speak, listen. Before you hate, love. Before you write, think. Before you quit, try.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...