Friday 27 February 2015

ATASI SEMBELIT DENGAN HERBLAX SHAKLEE

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...




Rutin pembuangan najis yang normal bagi individu yang sihat ialah 1 hingga 2 kali setiap hari namun jangan khuatir jika tak membuang air besar setiap hari. Ini kerana sekitar 12 hingga 24 jam masa yang diperlukan untuk makanan yang dimakan setiap hari melalui sistem penghadaman dan seterusnya menjadi najis. Ia dianggap sebagai perlahan (slow transit) jika proses ini melebihi daripada 72 jam.

Sembelit berlaku sekiranya anda tidak membuang air besar lebih daripada tiga kali dalam tempoh seminggu. Najis keras setiap kali membuang air besar dan meneran dalam tempoh yang lama iaitu lebih daripada 10 minit akibat kesukaran membuang najis.

Ada banyak faktor yang boleh menyebabkan berlakunya sembelit. Antaranya ialah kurang meminum air kosong dalam jumlah yang secukupnya, tidak mengambil serat dalam pemakanan seharian, jarang bersenam, sikap suka menahan diri daripada membuang air besar dan kekerapan menggunakan ubat pelawas (laksatif) dan ubat-ubatan tertentu yang boleh menyebabkan sukar membuang air besar.

Herblax Shaklee membantu mengatasi sembelit secara semulajadi dan membantu membersihkan usus agar penyerapan nutrien dapat diserap secara optimum.




KEBAIKAN HERBLAX SHAKLEE :

  • Membantu mengempiskan perut
  • Mengatasi masalah sembelit
  • Membantu pergerakkan usus secara semulajadi
  • Membantu membersihkan najis yang tersekat
  • Mengeluarkan toksin yang berlebihan dalam badan
  • Membuang lemak


Nak kempiskan perut? Nak Nak Nak

Cuba amalkan kempiskan perut dalam 60 saat sambil menahan nafas. Setiap hari amalkan banyak kali. Tahukah anda, otot dibahagian perut akan bekerja dan anda akan dapati perut anda makin mengempis. 

Di samping amalkan supplement anda perlulah mengamalkan gaya hidup dan pemakanan yang seimbang. In Shaa Allah selamat untuk amalkan Herblax Shaklee kerana ianya berasaskan dari sumber semulajadi. Harga sebotol Herblax RM 52 je boleh tahan 1-2 bulan. 

Berminat untuk mencuba? Hubungi saya secara : 
♡ Whatsapp/Telegram/Sms 011-21111245 (Lieza)
♡ Add Friend & PM Lieza Mansur
♡ Likes & PM Myu Angle 

Pembelian kini dihujung jari. Nak order klik link dibawah dan ikut step by step. Setiap pembelian akan dapat konsultasi percuma dan panduan makan dari saya. Happy Shopping Manusia Yang Unik :)

ONLINE PURCHASE


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.







No comments:

Post a Comment

Before you judge, act. Before you speak, listen. Before you hate, love. Before you write, think. Before you quit, try.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...