Friday 18 July 2014

PERSIAPAN PENYUSUAN SUSU IBU

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...



Ramai wanita hamil beranggapan penyusuan susu ibu adalah sesuatu yang semulajadi. Namun hakikatnya ia perlu dipelajari dan memerlukan ilmu yang mencukupi agar anda dapat menyusukan bayi seperti yang anda inginkan.

Antara persiapan penyusuan susu ibu ialah :

1) Niat dan azam

Anda haruslah mempunyai niat dan azam yang kuat beserta mempersiapkan diri dengan lengkap ilmu tentang penyusuan susu ibu. Kelak anda akan berjaya menghadapi cabaran yang mendatang.

2) Cari maklumat

Dapatkan ilmu penyusuan susu susu ibu dengan baik. Konsep asas yang perlu anda ketahui ialah semakin kerap payu dara dikosongkan, semakin banyak susu ibu dapat dihasilkan.

3) Amalkan pemakanan yang sihat

Dari anda hamil hinggalah semasa anda menyusukan bayi anda perlulah mengamalkan pemakanan yang sihat. Pastikan menu anda mengandungi protein, kalsium, vitamin dan lain-lain dalam kadar yang seimbang. Kelak anda dapat memenuhi keperluan tubuh untuk menghasilkan susu ibu yang berkualiti buat bayi anda.

4) Dapatkan sokongan

Dapatkan sokongan dari suami, ahli keluarga dan kawan-kawan. Lengkapkan ilmu agar tahu peranan masing-masing dalam membantu menjayakan penyusuan susu ibu.

5) Yakin diri sendiri

Bagi memastikan mencapai matlamat dalam penyusuan susu ibu anda haruslah bersikap positif, yakin dan sentiasa percaya pada diri sendiri anda mampu menyusukan bayi sejurus selepas dia lahir. Pengeluaran susu ibu adalah berkonsepkan permintaan dan penawaran. Susukan bayi sekerap mungkin selepas dia lahir. 

Pada awal kelahiran, bayi hanya mendapat kolostrum. Susu matang berupaya dikeluarkan selepas hari ketiga. Kerap menyusukan bayi dan sentiasa berfikiran positif bahawa susu anda cukup untuk keperluannya.

Ibu-ibu hamil boleh amalkan supplement jika mampu.  Set Penyusuan 3M set penyusuan yang terbaik dan lengkap. Pengambilan supplement membantu melengkapkan nutrisi diet ibu bagi memastikan kemeriahan air susu ibu.




Set 3M mengandungi :
  • Vitalea (multivitamin)
  • B-Complex
  • Vitamin C
  • Alfalfa Complex
  • Ostematrix
  • ESP

KEBAIKANNYA :
Membekalkan tenaga kepada ibu dan elakkan kelesuan
Membantu mengawal emosi ibu agar tidak stress dan mood swing
Membantu mencantikkan kulit ibu agar kulit glowing, cerah, lembut, licin dan gebu.
Meningkatkan tahap imun ibu dan bayi
Membantu dalam pelangsingan badan/menaikkan berat badan



Testimoni Set Penyusuan 3M :




Jom dapatkannya sekarang. Ramai para ibu diluar sana yang sukakan Set Penyusuan 3M. Adakah anda salah seorang daripadanya?

Berminat untuk mencuba? Hubungi saya secara : 
♡ sms/whatsapp 011-21111245 (Lieza)
♡ Wechat Id : ManusiaYangUnik
♡ Add Friend & PM Lieza Mansur
♡ Likes & PM Myu Angle

Pembelian kini dihujung jari. Nak order klik link dibawah dan ikut step by step. Setiap pembelian akan dapat konsultasi percuma dan panduan makan dari saya. Happy Shopping Manusia Yang Unik :)

ONLINE PURCHASE


Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil setiap consumer mungkin berbeza.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



No comments:

Post a Comment

Before you judge, act. Before you speak, listen. Before you hate, love. Before you write, think. Before you quit, try.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...