Friday 29 March 2013

KAMUS KASUT

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Credit to google.


Ada pelbagai jenis kasut yang korang boleh pilih. Pilih saja yang mana satu pilihan korang. Apa yang penting keselesaan :)

1) Wedges
Mempunyai ‘sol’ yang rata dan bahan yang ringan, menjadikan ‘wedges’ selesa dipakai ke mana sahaja. Kasut jenis ini amat sesuai dipakai untuk ke acara santai. Bagi ke majlis semi formal pula, kenakan ‘wedges’ bertali yang seksi!

2) Stiletto
Kasut ‘high heel’ dengan tumit yang runcing. Memakai ‘Stiletto’ membuatkan si pemakai kelihatan lebih seksi, kerana bentuk kaki akan kelihatan lebih panjang dan jinjang. Tinggi kasut jenis ini biasanya bermula dari 7cm.

3) Pumps
Sejenis kasut  dengan potongan hujung yang bundar. ‘Pumps’ sering dikaitkan dengan gaya feminine yang ‘innocent’ kerana apabila memakainya akan mengingatkan kita pada kasut yang dipakai sewaktu zaman kanak-kanak.

4) Mules
Berhujung runcing dan boleh mengecilkan bentuk kaki. Biasanya mempunyai rekaan tersendiri dan ‘trendy’. Mempunyai variasi pelbagai ketinggian. Jadi kamu boleh memilih untuk memakai kasut ini dengan apa jua pakaian sekalipun.



1 comment:

Before you judge, act. Before you speak, listen. Before you hate, love. Before you write, think. Before you quit, try.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...